Rejestracja pojazdu bez wychodzenia z domu jest doskonałą alternatywą dla osób, które cenią sobie wygodę oraz oszczędność własnego czasu.
Dzięki naszym usługom nie musisz już się martwić skomplikowanymi procedurami podatkowymi, które często są uciążliwe i sprawiają wiele trudności. Unikniesz również stania w urzędowych kolejkach co pozwala naprawdę zaoszczędzić bardzo dużo czasu.
Po dokonaniu wszelkich formalności prawno-urzędowych dostarczymy tablice rejestracyjne do Twojego domu bądź zgodnie z życzeniem wyślemy kurierem pod wskazany adres.
W dzisiejszych biurokratycznych czasach przerejestrowanie pojazdu krajowego oraz rejestracja samochodu sprowadzonego to nie lada wyzwanie. Obowiązkowa ilość czynności administracyjnych jest tak duża, że wizyta w urzędzie to prawdziwe utrapienie. Tak rozbudowany aparat biurokracji oraz duża ilość koniecznych formalności sprawia, że rejestrację pojazdu musimy zaplanować z wyprzedzeniem. Dodatkowo przy bardziej skomplikowanych procedurach administracyjnych nie obejdzie się bez konieczności brania dodatkowych dni wolnych z pracy by spędzić ten czas w urzędach.
Na rynku od wielu lat działają różne firmy specjalizujące się w finalizowaniu czynności administracyjnych, których działalność dotyczy zarówno rejestracji pojazdów zakupionych w kraju jak i sprowadzonych z zagranicy.
Firmy takie obsługują zarówno osoby fizyczne jak i podmioty gospodarcze, którymi są auto handle, firmy leasingowe, salony samochodowe oraz prywatni handlarze. Zakres wykonywanych usług najczęściej obejmuje skompletowanie i przygotowanie całej niezbędnej dokumentacji. Odebranie wymaganych decyzji oraz końcowe sfinalizowanie zleconej czynności administracyjnej. Trzeba jednak pamiętać iż skompletowanie dokumentów jest różne w zależności od rodzaju sprawy.
Najpopularniejsze czynności administracyjne w urzędach to zarejestrowanie pojazdu nowego, używanego oraz sprowadzonego.
Zarejestrowanie pojazdu nowego – podczas kupna nowego samochodu należy zwrócić szczególną uwagę na dokumenty jakie powinniśmy otrzymać od sprzedawcy. Poniżej przedstawiamy spis niezbędnych dokumentów, które są potrzebne w procesie rejestracji pojazdu:
![]() | Ustawodawca ściśle sprecyzował co nazywamy nowym pojazdem. Za taki uważa się pojazd nie starszy niż 6-cio miesięczny o przebiegu nie większym niż 6 tys. kilometrów. Natomiast wiek liczony jest od daty dopuszczenia pojazdu do ruchu. |
Przerejestrowanie pojazdu używanego – w przypadku kupna pojazdu używanego naszym obowiązkiem jest dopilnowanie przekazania kompletu dokumentów przez osobę sprzedającą pojazd. Kupując pojazd to my powinniśmy wiedzieć jakie są niezbędne dokumenty wymagane podczas rejestracji. Wymaganymi dokumentami są:
![]() | W przypadku gdy sprzedawany pojazd przez poprzedniego właściciela nie był przerejestrowany, wydział komunikacji wymaga przedstawienia wszystkich umów kupna sprzedaży od ostatniej osoby figurującej w dowodzie rejestracyjnym (zachowanie ciągłości). |
Rejestracja pojazdów zagranicznych - rejestracja pojazdów sprowadzonych z zagranicy wymaga wykonania kilku dodatkowych czynności administracyjnych. Proces rejestracji musimy zacząć od przetłumaczenia wymaganych dokumentów. Tłumaczenia dokumentów należy zlecić uprawnionemu tłumaczowi przysięgłemu, który opieczętuje tłumaczone dokumenty zgodnie z wymaganiami urzędowymi.
Kolejną czynnością jaką należy wykonać jest przygotowanie niezbędnych deklaracji oraz obliczeń podatkowych. Po tym jak już przygotujemy wszelkie niezbędne dane należy dokonać opłaty akcyzowej dla właściwego urzędu skarbowego według miejsca zamieszkania. Dopiero po opłaceniu podatku urząd wydaje tzw. decyzję o opłaceniu akcyzy.
Poniżej przedstawiamy spis niezbędnych dokumentów wymaganych przez urząd celny:
![]() | Pojazdy zakupione w krajach spoza Unii Europejskiej wymagają przedstawienia innej dokumentacji oraz wykonania dodatkowo odprawy celnej przez uprawnionego agenta. |
W przypadku szczegółowych pytań prosimy o kontakt z przedstawicielem naszej firmy.
Firmy specjalizujące się w formalnościach administracyjnych oprócz rejestracji pojazdów oferują również wiele innych usług związanych z adnotacjami wpisywanych w dowody rejestracyjne, mowa tu o takich adnotacjach jak:
Dodatkowe czynności, które możemy zlecić takim firmom:
Czy warto korzystać z usług takich firm ? oczywiście że TAK
![]() | Firmy specjalizujące się w formalnościach administracyjnych to świetne rozwiązanie dla osób ceniących sobie czas i wygodę. Dodatkowo oferują szeroki zakres wykonywanych czynności podatkowo-administracyjnych oraz urzędowych. |
![]() | Trzeba również pamiętać, że nawet w przypadku gdy sami decydujemy się na wykonanie czynności administracyjnych generujemy koszty własne. Takimi są chociażby koszty zużytego paliwa, płatności za parkometry oraz mniej płatne dni wolne od pracy. |
Proszę wybrać interesujący temat i przesłać swoje dane kontaktowe, nasz konsultant skontaktuję się z Państwem i odpowie na każde pytanie.